zuid-afrika2012.reismee.nl

Tafelberg en Waterfront

Vanmorgen relaxed opgestaan en eerst ontbijten. Het ontbijt was erg goed, dus dan kan de dag al niet meer stuk. Zeker de koffiedrinkers onder ons waren zeer tevreden.

Daarna werd de auto voorgereden en konden we op weg. Het wijst gelukkig redelijk zochzelf, want het is al moeilijk genoeg om links te rijden in een vreemde stad.

De rij bij de kabelbaan was erg lang. eerst in de rij voor een kaartje en toen nog voor mee te mogen. de Efteling is er niks bij. Maar het was het dubbel en dwars waard.

We hadden redelijk helder weer, een prachtig zonnetje en een temperatuur van zo'n 30 graden. Wij klagen niet en zeker niet met zo'n prachtig uitzicht. Het was echt super. Mede ook door het eerste wildlife dat we zagen. Allerlei mooie vogels, lizzards en ook nog de Dassi. (dit wordt uitgelegd als een konijn, maar dan zonder de oortjes) Wij vinden het meer een marmot en het schijnt een neefje van de olifant te zijn.

Nadat we allen flink gesmeerd hadden met zonnebrand, maar we langzaam toch wat rood werden, besloten we de berg te verlaten en naar het Waterfront te rijden. Dit is een begrip in Kaapstad en is een uitgaansgebied bij de haven.

Hier wat rondgekeken, kaartjes gekocht voor Robben Island voor zondag(eerder kon niet), wat rond gekeken en daarna heerlijk gegeten met uitzicht op de tafelberg. Wat wil een mens nog meer. Nu lekker in het hotel, gedoucht en relaxen in de bar.

Morgen gaan we naar Kaap de Goede Hoop en pinguins kijken, dus dat wordt vast ook weer een mooie dag.

Foto's volgen nog.

ellen-marie

30 graden, wat een bofferds zijn jullie. Wat leuk dat het nu al zo geweldig is, maar eeeeeh foto's is natuurlijk wel een must he!! Dat moet toch lukken Rik met dat supersonische toestel van jou!!

Ilse

@ El, foto's zijn gemaakt, hoor. En super. Alleen het omzetten naar de laptop is nog even werk.

ellen-marie

kunnen jullie onze ruud even toevoegen op ruud-dejong@live.nl

rob en monique

fijn dat jullie er zijn. En vandaag al zo'n geweldige dag gehad. Wij zijn een beetje jaloers op jullie. Maar gelukkig gaan wij weer naar Bali met dat gezellige stel. Geniet volop en die foto's van de big five die komen nog wel

ellen-marie

snap het van de foto's en vergeet onze ruud niet he. Dat jullie allemaal maar heel erg mogen genieten. in spain is het eeeruuug koud!!!

Ilse

@ El, Ruud is toegevoegd..... kan hij zelf ook, hoor.

@ rob en Monique,

wij vinden het ook super om met hun op reis te mogen. Altijd goed voor een hoop gelach en gezelligheid.

ellen-marie

heb geprobeerd op de rss feed maar dat werkte niet bij ruud dus dan maar zo, GENIET en tot de volgende mail