zuid-afrika2012.reismee.nl

Kruger Park dag 6

Ik wil eerst nog even een verhaaltje van 2 dagen geleden kwijt, want dat ben ik helemaal vergeten te vertellen en dat was toch wel spannend.

We naderden het eind van de dag en voor het donker moet je het Kruger Park uit zijn. Dus de tijd begon een beetje te dringen, want we waren nog een heel eind van de poort. Loopt er opeens over de gravelweg voor ons een hele grote olifant. Lekker op zijn dode gemakje te sjokken. Aangezien het bronstijd is, zijn ze nogal agressief, en het was duidelijk een mannetje, dus we durfden en konden er ook niet langs. Na een minuut of 10 liep hij het gras in, dus wij er voorzichtig langs. Dit was blijkbaar niet voorzichtig genoeg, want hij begon met zijn oren te flapperen. Dus Heinz gaf gas en dit was ok niet het juiste signaal voor hem, want hij gaf ook gas en rende achter ons aan. IEEEEEEEE. Gelukkig duurde dat maar even en liep hij daarna weer op hetzelfde dooie gemakje achter ons aan en konden wij nog wat prachtige foto's maken.

Zo, nu vandaag. We zitten in Parsons Nature Reserve. Dit is een prive reservaat, maar staat in open verbinding met het Kruger Park. Dus de beesten kunnen vrij over en weer lopen.

Vanochtend(6 uur)gingen we op game drive met Sander, maar helaas is daar weinig boeiends over te melden. Ook hj had het zelden zo rustig mee gemaakt. We werden onderweg wel verrast met koffie en thee. Daarna had Kelly(belgische stagaire) een heerlijk ontbijt voor ons gemaakt. De rest van de dag heerlijk rond het zwembad en in de tuin gehangen. Beetje internetten, kletsen met Kim(de gastvrouw) en Kelly en soms met Sander. Nog even gezwommen en om 4 uur opnieuw op game drive. Nu gelukkig, behalve wat oude bekende dieren(die leuk blijven), ooknieuwe dieren gezien. 3 jackhalzen en baby wildebeesten. Dat lijken net veulentjes. Prachtige zonsondergang op een uitzichtpunt gekekenn, onder het genot van een drankje. He, wat is het leven toch slecht...

Daarna stond de braai(bbq) al aan en konden we zo aanschuiven. Eerst een heerlijke soep nog voor. en een super toetje na. Alleen veel te veel. ze willen ons hier echt vet mesten ofzo.

Nu liggen we in bed en horen we de bavianen weer roepen(alsof wimbeldon aan de gang is) en de leeuwen weer schreeuwen. Ik ga het missen hier.

charlotte

Hallo Ilse en de rest.
Heb net jullie adres gekregen van Margriet en vind 't kei-leuk om jullie te volgen!! Wauw en die foto's!!
Geniet nog maar lekker, want de tijd begint al weer op te schieten.
Groetjes Charlotte