zuid-afrika2012.reismee.nl

Kaap de Goede Hoop

Vanochtend wederom op tijd op gestaan, want we hebben een druk programma voor de boeg.

Het is vandaag super mistig en de Tafelberg is in geen velden of wegen te bekennen.

Gelukkig zijn we gisteren omhoog gegaan.

Vandaag eerst weer genieten van het ontbijt in ons hotel http://www.seasonsinafrica.com/hotels-in-south-africa/cape-town-hotels/cape-town-hollow-boutique-hotel/

Daarna naar de Botanische Tuin(tegenover ons hotel) voor de beestjes.....of moesten we eigenlijk naar de bloemen kijken??? Er zaten Ibissen, ganzen met kuikentjes en eekhoorns. Errug leuk.

Op naar Kaap de Goede Hoop. De zon kwam soms al door en het was een super mooie route, maar erg veel bochtjes, dus beetje vervelend voor de maagjes. Wel prachtige uitzichten, dus veel stops voor een foto moment.

Dan weer een vogel, dan weer bloemen, dan weer....... Zo komen we er nooit!!!

Uiteindelijk rond de middag Cape Point bereikt. Eerst maar eten...

Prachtige restaurant daar, met zeer uitgebreide lunchkaart en hoge prijzen, dus.......snel naar buiten.

Gelukkig zat er ook een pizzabar, dus daar maar wat besteld.

Op het terras zat een heel lief klein muisje, dat meer onze aandacht trok dan heel de Cape Point.

Uiteindelijk met de tandradbaan naar boven en daar was toch veel te zien. NOT. Alleen maar een vuurtoren. Dus na wat rondlopen en de nodige foto's van beestjes, maar weer naar beneden.

Op naar Cape of Good Hoop. Ook hier een beetje een desillusie, maar de weg er heen was weer prachtig. Er lagen struisvogels te rusten in de duinen en later rende er ook nog eentje heel hard rond.

En de bloemen waren ook heel mooi.

Verder gereden richting Boulders, waar de zuid afrikaanse pinguïns aan land komen.

Helaas ook hier een toeristische attraktie van gemaakt, maar die beestjes blijven toch leuk.

Ze konden gewoon vrij rond lopen en herlijke nestjes maken in de duinen.

Na een lekker ijsje de terugtocht aanvaard.

En toen het hoogtepunt van de dag, we hadden er steeds naar uitgekeken, want we hadden gisteren een Sushi restaurant gezien. Het zag er schoon en goed uit en er was veel keus op de kaart. Zoveel dat we niet konden kiezen, want er waren ook nog allerlei aanbiedingen.

Uiteindelijk laten adviseren door de serveerster. Dit was het stomste ooit, hihihihihihi.

We hadden onbeperkt eten, maar kregen er gratis 2x 6 sushi's bij. 6x zalm en 6x rijst met zalm.

Dus we zaten eigenlijk al vol voor we begonnen.

Vervolgens waren de spring rolls zo vet en hadden ze alleen langs het vlees gelegen.

Daarna bestelde we 1 ding, kregen we er meteen 4 en zo groot, dat je bijna moest braken als je ze in je mond deed. Tranen met tuiten gelachen en bijna overgegeven, kwam de manager ineens vragen of alles wel naar wens was. Ja, hoor. Zeiden we in koor. (wat moet je dan???)

Nog wat vreemde dingen later, waren we blij dat we af konden rekenen en naar ons hotel.

Nu heerlijk aan de koffie en achter de laptop, terug kijkend op een mooie dag.

Morgen gaan we naar Robben Eiland en daarna door naar Stellenbosch.

ursula

ja rik er kan ook niets op tegen mijn erwtensoep!

Waar is die tijd van fotorolletjes?