zuid-afrika2012.reismee.nl

Hermanus & Kleinbaai

Wederom een fantastische dag!

Eerst nog wat rond geshopt en gekeken in Franschhoek, daarna door de Bergen gereden naar Hermanus. Onderweg was het prachtig, helaas wel erg heiig aan de horizon. De temperatuur is gelukkig nog zeer aangenaam, zo rond de 22 graden.

In Hermanus aangekomen, zagen we meteen Walvissen voor de kust. Ze zwommen echt super dichtbij. Tijdens het walvisspotten zagen we ook nog Dassie's in de duinen, wat wil je nog meer. Nou, dat die walvissen eens wat doen, behalve saai zwemmen. Nou, we kregen een hele show. Van paringsdansen, tot grote sprongen en dat allemaal recht voor onze neus. Helaas kunnen we jullie dit nog niet laten zien, omdat de bestanden van Rik zijn fototoestel niet verwerkt kunnen worden naar deze site. Jullie zullen het moeten doen, met de foto's van Lorraine haar gsm. Die al heel super zijn.

Na anderhalf uur ofzo toch maar besloten tot een late lunch en vanaf het terras, zagen we de walvissen zowaar weer gewoon uit het water springen. Echt super mooi.

Even een zwembroek scoren voor Rik ivm morgen, want die is hij vergeten.(of Ilse.......???)

Daarna op naar Kleinbaai, een klein plaatsje bij Gansbaai, omdat we daar morgen gaan Haaienduiken. IIIEEEEEEEE!!! Daarvoor dus die zwembroek. Het water is maar 11 graden, dus dat wordt afzien, denken we. Maar je moet er iets voor over hebben.

Hier in de omgeving nog wat rondgereden en verschillende leuke vogels gespot en toen zei de eigenaar van ons guesthouse:http://www.whitesharkguesthouse.co.za/ dat er bij Kelders walvissen zwommen op dit moment. Dus wij er maar weer heen. Het was even zoeken, maar inderdaad, hier ook weer zeker 7 of 8 walvissen. En om het nog leuker te maken, ook weer dassie's (blijken dus niet zo zeldzaam als we dachten) en wevervogeltjes.(zie foto)

Daarna eten in de lokale pub, wat niet veel goeds beloofde. Maar niks was minder waar, het was goed te eten en dat voor nog geen 40 euro met zijn vieren.

We kijken weer terug op een geslaagde dag, maar bibberen al voor morgen.(ik weet niet of dit van de kou of de schrik is...)

Fam Koole

Uit de verhalen is op te merken dat jullie het goed naar jullie zin hebben. Fijn om te lezen.
En ehhh haaienzwemmen????? Komen jullie nog levend terug??? Veel plezier in ieder geval.

Caat

Tuuuuurlijk Ilse ben JIJ die zwembroek vergeten in te pakken hahaha.
Gelukkig kan je ze overal kopen toch?
Gaaf hoor,walvissen!

Christel

Wouw allemaal wat een trip! Om echt jaloers op te worden! Tja zonder zwembroek tussen deze visjes vraagt natuurlijk om grote problemen.

Riek Joppen

Hoi llse,

Ik heb net je verhalen gelezen en jullie foto's bekeken. Wat mooi zeg, zou zelf zo weer terug willen naar Zuid-Afrika. Wij hebben daar zo genoten van de pure natuur en de vriendelijke bevolking. Ik herinner me heel veel van wat jullie beleven daar. Hier in Lind gaat alles zijn gangetje en we zullen het nog een aantal weken zonder jou moeten doen. Geniet er nog maar van met zijn allen en hopelijk kom je heelhuids uit het water vandaag en met de schrik vrij.

Lieve groeten van Riek Joppen

Sjoerd

Een eindje van jullie vandaan, maar misschien wel dezelfde groep springerige walvissen?!!!!

En? Nog naar de haaien gegaan? In de blote kont of toch nog een Brüno-sling-bikini op de kop getikt.....?
(In beide gevallen: Doe maar geen footooos... ;-)

Margriet Willekens

Nou zeg de eerste week al het nodige verstouwd zeg.
Jaloersmakend is het in ieder geval.
Ja de dames zullen het de komende dagen misschien met een Maatje Minder moeten doen alhoewel de heerlijke temperatuur zullen de zaak snel "rechttrekken"
Geniet met volle teugen Margriet.

Pap

Jullie nemen het er maar goed van.
Jammer, dat het water zo koud is.
Maar het goedkope eten maakt dan weer veel goed.

Tot volgende berichtjes. De reisverhalen vind ik het leukste.

Ilse

@ margriet, Christel en Riek Joppen,

heel lief dat jullie aan me denken. Doe iedereen in Lind de groeten!!!(margriet, soms geholpen met berichtje van Riek???)