zuid-afrika2012.reismee.nl

Cheetah's

Vanochtend verrast door een heerlijk zonnetje. Eigenlijk hebben we nog geen dag slecht weer gehad, maar werden we toch ’s morgens altijd verrast met bewolking. Van weinig tot heel veel. In Swellendam hebben we ’s nachts zelfs regen gehad. Nu dus weer lekker weer, dus korte broeken aan…

Eerst in Knysna nog wat rond gekeken en naar de fabriek van Crazy Clay. Erg leuk om te zien hoe ze gemaakt worden en dat het dus echt handwerk is. Helaas worden de meeste beeldjes alleen nog mar op bestelling gemaakt, dus konden we niet zomaar kopen wat we wilden. Toch erg leuke dingen uit kunnen zoeken, tegen een leuke prijs.

Nog even een bak koffie en op naar The Crags.(wij hadden er ook nog nooit van gehoord, maar het is een gebied, met daarin allerlei activiteiten. Veel natuur en hier en daar een accommodatie om te slapen. Een soort Nationaal Park dus, maar dan zonder die naam)

Eerst onze B&B op gezocht (Antlers Lodge), was onze reservering (nog) niet doorgekomen. Maar geen zorgen, we kregen een kamer en zelfs een upgrade. We moeten zeggen, dat die ronddavels er ook erg leuk uitzagen, die we geboekt hadden, maar dit is toch iets beter.

Daarna gingen we eten bij Bramon wine estate(aangeraden door Lydi van de vorige B&B). Dit zag er super uit, maar nadat we besteld hadden, bleken er problemen met de broodoven, dus duurde het heel lang. Helaas, want we wilden eigenlijk snel door naar Tenikwa.(wild cat sanctuary)

Gelukkig was het eten erg lekker(tappas), maar helaas wel wat duur.

Op naar Tenikwa konden we gelukkig nog met een ranger mee. www.tenikwa.co.za

We hebben de African Wild Cats gezien.(Yoda en Jabba zijn wilder), Servals, Caracals(geen idee wat de Nederlandse naam is). Eentje kwam me zelfs kopjes geven. Erg leuke beesten. Gewoon grote huisdieren… Ook nog luipaarden gezien, maar die zaten achter een hek. Gelukkig. En als laatste mochten we bij de cheetah’s.(jachtluipaard) Wat een mooie beesten. We mochten ze helaas niet aanraken, maar toen ze langs ons af kwamen lopen, waren ze toch wel erg groot. Zeker omdat ze net er voor wat wild waren tegen elkaar, dan krijg je er toch wel respect voor en wordt je er stil van.

Er zouden ook nog stokstaartjes moeten zitten, maar die hebben we niet gezien. Wel nog pinguïns, kraanvogels en marabous. Wat zijn die vogels groot en lelijk.

Helaas stond er erg veel wind intussen en was het daardoor best koud (de zon was heerlijk), dus na de rondleiding zijn we even naar de B&B terug gegaan. Daar omgekleed, beetje rondgekeken, want we zitten midden in de natuur, dus hier ook allerlei beestjes te zien.(wevervogels, kraanvogels, loopeenden, herten. Oke, die zijn dan wel van de eigenaar)

Tegen de avond nog even naar Plettenberg Bay voor een kleine snack bij Wimpie’s. (was ik daar eindelijk ook eens geweest in mijn leven, hahahahaha) Wel goede koffie in ieder geval.

Terug naar het huisje, want we hebben een open haard en aangezien het buiten best is afgekoeld, die lekker aangestoken. TV en thee met chocolade erbij en we voelen ons weer helemaal thuis.

Morgen gaan we nog naar Monkey land(ook hiernaast de B&B, net als Tenikwa) en dan rijden we door naar Addo National Park.

ursula

Hier brand het kacheltje ook lekker!
Het zullen weer veel mooie foto's gaan worden.
Geniet er maar lekker van.

Sjoerd

Ja, Marabou Stork is indrukwekkend lelijk, ja....

Marianne

Jullie zij toc h niet op pad als mistery guests
voor de michelin gids in Z.Afrika he ?