zuid-afrika2012.reismee.nl

Addo N.P.

Vanmorgen om half 9 ontbijten en rond half 10 aangekomen bij het Addo N.P. We waren de poort nog niet door of we reden al bijna een schildpad aan. Binnen enkele minuten hadden we al verschillende dieren gezien van de lijst, en nota bene nog wel de kleine dieren. Verschillende vogelsoorten, meerder mongoose beestjes, kleine wrattenzwijnen. Na enkele kilometers gereden te hebben, kwamen we al een mannetjes Kudu tegen, die vast zat met zijn gewei in een boom. Maar hij had zichzelf zo bevrijdt.

Struisvogels en zebra's gezien, verschillende roofvogels en 1 olifant en vast nog het een en ander dat ik vergeet op te noemen. Tussen de middag even wat gaan eten in het restaurant net buiten het hek, want op het heets van de dag laten die beesten zich ook niet zien.

Om 2 uur opnieuw het park in tot half 7 en het duurde even, maar toen zagen we toch olifanten. Het park is nml het Addo olifanten park en we hadden amper een olifant gezien. Maar toen werden we beloond. Een grote kudde stak recht voor onze auto het pad over. Samen met papa olifant, die eerst keek of de kust wel veilig was. Even brullen en de kudde mocht door. Hier zaten ook nog 2 baby olifanten bij, errug mooi.

Daarna nog hartebeesten gezien, aapjes, een mestkever, een duizendpoot, nog meer olifanten, zebra's en kudu's. Ook red bisschops(kardinaals vogels) en wevervogels gezien. Verschillende reigers en nog allerlei vogels die we nog niet kennen.

Toen we buiten het park kwamen, was er nog een vijver waar heel veel vogels zaten en hier zaten de jonkies van de red bisschops. Die waren heel grappig. Hele kleine pluizenbolletjes, die nog amper konden vliegen.

Nadien weer gaan eten op de zelfde plaats als gisteren, maar nu pizza uit een echte houtoven. Erg lekker. Heel toevallig kwamen we Nederlanders tegen, die in dezelfde B&B zaten als ons in Knysna. Gezellig zitten kletsen over allerlei vakantiebestemmingen. Toen we bij The Aardvark aan kwamen, rond half 9, was de eigenaar al een beetje ongerust over ons. Waar we toch zo lang bleven...

Nu weer rusten, want morgen gaan we een lange autotrip maken. Heel saai, maar het moet soms. We gaan richting de Drakensbergen.

Caat

Ligt het nou aan mij of doet deze site heel raar?
Ik kan bijna geen reaktie plaatsen,en alle foto's zijn pleitte?