zuid-afrika2012.reismee.nl

St Lucia

De afgelopen 2 dagen laat het weer ons een beetje in de steek. We begonnen gisterenmorgen met een prachtig zonnetje, met hier en daar een wolkje. Na een heerlijk ontbijtje waarbij we wifi hadden, zoals jullie wellicht gemerkt hebben, gingen we de Drakensbergen weer uit.

En daar begon het. Omdat we zo hoog in de bergen zaten, zaten we boven de wolken. Dus belandde we in de mist en later dus onder de wolken. En dat bleef zo.

Het was een dag van ups en downs. We konden wel makkelijk in 1 dag naar St Lucia rijden, maar daar aangekomen bleken al B&B's bezet. Dus wij opzoek naar iets anders. Snel internetcafé in en via Booking.com een hotel gezocht. Dit leek heel leuk en niet duur, dus geboekt. Daar aangekomen was het best mooi, maar bleken er een fout in de boeking. Geen probleem zei die mevrouw. Wij de kamers gekeken en die waren prachtig, ze roken alleen heel vochtig. Terug gekomen bij de balie, liet ze zien dat de boeking was omgezet, maar nu moesten we ineens 2x zoveel betalen. En dit was echt heel veel. Na wat overwegingen besloten toch naar iets anders op zoek te gaan. Uiteindelijk alleen een self-catering kunnen vinden, zonder ontbijt en niet echt top. Toch gedaan, want anders hadden we niks.

De bijna 1000 euro die we nu bespaard hebben, kunnen we dan gebruiken voor tours.

Nadat we de airco aangezet hadden, en de tuinspullen buiten gezet, werd de kamer al beter.

We gingen uit eten en dat was wel weer erg lekker en ook het plaatsje is een klein toeristisch dorpje en wel gezellig. Wel een dilemma, je mag niet buiten de hoofdstraat lopen 's avonds, want daar kunnen nijlpaarden lopen. Nog even een wasje gedaan en tv gekeken en langzaam aan wordt ons huisje toch een beetje van ons vieren.

Vanochtend bij een koffie tentje ontbeten, waar ze super lekker croissants hadden. De koffie en thee zoals we gewend zijn, we klagen al niet meer.

Op naar een toeristenbureau en gevraagd of we wel met onze wagen door Swasieland mogen. Dit bleek dus van niet, we moesten een permit hebben van de verhuurder. Hiervoor moesten we naar Richards Bay. Alvast 2 tours geboekt, morgenavond schilpadden kijken, met diner op het strand en vrijdagochtend gaan we op Hyppo & Crocodil tour.

In Richard Bay konden we het natuurlijk niet vinden, want we hadden geen adres. Dus naar toeristen informatie. Bleek in een winkelcentrum te zitten, wat overigens erg mooi was.

Toen we bij de verhuurder kwamen, was het zo geregeld en meteen is ook ons raam gerepareerd. Alles zonder enkele moeite. De mensen zijn hier echt super behulpzaam en vriendelijk.

Overigens nog wat leuks meegemaakt, deze week zijn nieuwe bankbiljetten uitgekomen, met Nelson Mandella erop. Laten wij nou net een van de eersten zijn die de biljetten kregen via de pinautomaat. Echt iedereen kijkt de briefjes na of ze wel echt zijn en vinden ze helemaal geweldig.

Nadat we in Richard Bay waren geweest(maar liefst 60 km verderop) gingen we opzoek naar een Cheetah opvang bij Hluhluwe. Nou, weer meer als 60 km gereden de andere kant op, maar niks gevonden, helaas. Dus al met al meer dan 240 km gereden en eigenlijk niks leuks gedaan. Wat een rot dag en nog bewolkt ook. Nu denken jullie dat we het slecht hebben, maar het is hier altijd nog zo'n 20 graden warmer dan bij jullie. En we zagen onderweg giraffen en gieren en verschillende bokjes...

Vanavond weer lekker gegeten en we zien ineens sterren. Dus morgen wordt het vast mooi weer.

Ons 'hotelletje' ligt ook nog eens aan de rivier van de nijlpaarden, dus die zouden zomaar bij ons op bezoek kunnen komen. Ieeeeeee!!! Of krokodillen. Er hangen hier overal waarschuwingsbordjes.

ursula

ja je gaat niet voor niets op safari

caat

Niet zeuren over nijlpaarden die je kamer inkomen,dan moet je niet naar zo'n land gaan he?
Hier in veldhoven zie ik ze niet in mijn slaapkamer hoor!

:-)