zuid-afrika2012.reismee.nl

game drives

We hebben de afgelopen 2 dagen zoveel gezien en gedaan, dat ik niet weet waar ik beginnen moet.

Toch maar bij gisterenmorgen dan???

Oke, we zijn na het ontbijt in naar Cape Vidal geweest. Dit is het uiterste puntje van het St Lucia wetland park. Verschillende offroad paden gereden en al snel veel beesten gezien. Hippo's, vele, vele vogels, aapjes, verschillende hertjes en een zwarte neushoorn. Toen we de verharde weg weer op reden, zag Rik in de struiken een dikke bips. Dit bleek ook een zwarte neushoorn te zijn. Heel mooi, maar best eng zo dichtbij. Hij kwam zelfs zo dichtbij, dat we best een beetje schrik hadden en Heinz zijn voet al op het gaspedaal. De neushoorn kwam nml recht op ons af en stak bijna zijn kop door Rik zijn raam naar binnen. Als hij zijn hand had uitgestoken, kon hij hem aanraken. Maar dat durfden we niet.

Nee, je kon er echt niet dichterbij komen, behalve dan als je er op ging zitten. Hahahaha

Verder nog heel veel gezien, maar ik weet het echt allemaal niet meer.

's Avonds gingen we een turtle tour doen. Het was een lange rit over het strand, maar we hebben er 2 gezien. 2 verschillende , maar ik weet de namen niet meer. 1 ging alleen maar op en neer lopen op het strand, de ander ging echt nestelen en we hebben gezien hoe ze eieren legde. Toch wel bijzonder.

De sporen die ze maken in het zand, lijken op bandensporen van een tractor. Echt heel groot.

Nadien nog een nightdrive erbij gekregen en gegeten.(om 12 uur 's avonds!!!)

Toen nog o.a. een hyena gezien, een hippo met jong en een luipaard met jong. Ook weer dezelfde neushoorn.(volgens de gids zitten er maar 2 zwarte in het park en beide hebben we gezien)

Het leukste van alles was nog, dat toen we terug in St Lucia waren er midden in het dorp een hippo liep. Echt heel grappig, zo'n beest midden op straat. Het is dus echt waar. Om 2 uur met een voldaan gevoel naar bed.

caat

Volgens mij hebben jullie straks nog een maand vakantie nodig om uit te rusten......

ans

Hoi struiners, wilde verhalen! Ik heb het survival abc, van Freek Vonks gelezen!!!.(nieuw programma op t.v.) 1, gevaarlijkste dier 'n buffel! Heeft het slechtste humeur, duizend kilo testosteron!!!Ren voor geen enkel dier weg- dan valt het aan- behalve 'n buffel!!!!
Nog een; menselijk stem geluid kennen dieren niet, gefluit wel. Waarschuw elkaar op de savanne dus door te fluiten,dan zijn dieren minder alert. Loop daarbij achter elkaar aan en synchroon, als een rups. Dan denken dieren dat je èèn organisme bent en blijven ze rustig!
Ik zie jullie al lopen! hi hi ..Oh, dan deze; leeuwen zijn makke lammetjes vergeleken bij luipaarden. Je enige kans bij een aanval is je rugzak voor hem op de grond gooien als afleiding!
Hier moeten jullie het even mee doen, geniet van al het goede, veel plezier!!!! Liefs Ans