zuid-afrika2012.reismee.nl

Kruger Park dag 1

Vandaag in een keer door kunnen rijden van St Lucia naar Komatipoort. Dit is bij het Krugerpark.

We moesten door Swaziland en dat duurde even bij de grensposten.

Eerst moet je je pasoort bij een controlepost laten zien van Zuid-Afrika.(allemaal uit de auto ook)

Dan mag je de grens over. Dan kom je weer bij een controlepost van Swaziland. Weer allemaal je paspoort laten zien en een stemple krijgen. Dan autobelasting betalen. En over de grens van Swaziland. En dit toen we Swaziland uitgingen ook weer langs beiden posten en daar ook nog kaarten invullen waarom je in Swaziland was. De mensen bij de post vertellen ook helemaal niet wat de bedoeling was. Kijken je raar aan dat je dat niet weet. Dan wijzen ze je toch maar de weg.

Helaas het hotel dat we voor morgen geboekt hebben, zat helemaal vol, dus moesten we op zoek naar iets anders. De man daar verwees ons naar de buren(enkele kilometers verder)

En ja, gelukkig hadden ze daar nog plaats. Niet meer tegen de prijzen die we gewend zijn, maar het is het ook wel veel beter. Ngwenya lodge.

We kregen met zijn vieren een 8 persoons huisje en het is echt super mooi.

Met uitzicht op de rivier, die tussen de lodge en het kruger park ligt. Dus, uitzicht op het kruger park.

En even op het terrasje zitten, beloonde meteen.

We zagen weer verschillende hertjes, met baby's. Krokodillen, vogels.......

Na even kwamen er ineens olifanten aaangerend, met 2 baby's en een puber. Echt cool.

Daarna nog 3 neushoorns. Echt schitterend.

Het lijkt hier een soort centerparcs, maar dan veel beter!!!

Nu eens kijken wat het restaurant te bieden heeft.