zuid-afrika2012.reismee.nl

naar Hoedspruit

Vanochtend maar iets later opgestaan, nadat we weer wakker gemaakt werden door het geroep van een Hippo. Het gekke is, dat als je dan buiten kijkt, je niks ziet. Hij moet toch in de buurt zijn...

Na een heerlijk ontbijtje was onze auto weer mooi opgepoetst door het personeel en konden we met een schone auto op pad. Eerst even pinnen en inkopen doen voor onderweg.Bij een grote politiecontrole, moest Heinz zijn rijbewijs laten zien, maar we mochten al snel doorrijden.

Dit deden we dan ook. Iets te misschien, want toen Heinz een vrachtwagen inhaalde, die overigens erg langzaam reed, zagen we ineens zwaailampen achter ons. Oeps, wat deden we verkeerd? Bleek dat Heinz over een doorgetrokken streep gereden had, die we met zijn vieren niet gezien hadden. Tot overmaat van ramp moesten we mee naar het bureau, omdatde agentniks snapte van het nederlandse rijbewijs. We vroegen nog hoe lang gaat dit duren. Maximaal anderhalf uur, want ja, degene die de papieren moet schrijven, kan net in vergadering zijn of degene die ze moet ondertekenen......blablabla.

Nou ja, gelukkig hadden we niet zo veel op de planning vandaag. Wij braaf achter die agenten aanrijden, want we wisten niet waar het bureau was. Gaan die mannen er ineens als een speer vandoor, om een andere auto aan te houden. Dit tot 2x toe en we zouden bijna dadelijk nog een bekeuring krijgen voor aso rij gedrag of te hard rijden. omdat we die politiewagen moeten volgen. Ook kwam hij ons nog even vertellen, dat hij ons niet gewoon een bon kon geven, omdat je dan voor de rechtbank moet verschijnen.........

Na heel braaf geweest te zijn en een half uur verder, is er door de 2 agenten toch besloten, dat we meteen mochten afrekenen. We hebben wel om een bewijs gevraagd, maar ja, hoe ver dit geldig is???

Dat was weer avontuur genoeg voor 1 dag, hihi.

We zijn onderweg nog bij een opvang voor bedreigde dieren gestopt, maar dat viel eigenlijk een beetje tegen. Het was een game-drive(je) door een park, maar veel dieren zaten toch achter hekken, helaas. Nu waren dit natuurlijk allemaal zieke of gewonde dieren, dus we snappen het wel, maar toch.

Toen op zoek naar de lodge, want dat zou moeilijk zijn. Nou, ze hadden zo'n goede route beschrijving gemailt, dat we er zo heen reden. Wel 12 km de bush in over een gravelroad en dan kom je notabene bij nederlanders uit. We zitten hier super mooi en als enigste gasten. Wat een luxe. Meteen aan een rivier een geen hekken om de lodge. Ieks... als de olifanten nu maar weg blijven. Wel zagen we meteen wrattenzwijntjes met baby's. Echt mooi. Wij heel voorzichtig vanuit de auto foto's maken, komt die man van de lodge naar ons toe, zegt hij: die blijven heel de dag, hoor.

Heerlijk gekletst met de mensen van de lodge, met een drankje en een snakje, wachten op de beestjes en het avondeten.

23 uur: Het avondeten was echt super lekker. Daarna nog nagekletst over van alles en nog wat en er liep van alles door de tuin. Waterbokken, jackhals en een stekelvarken. Dan nog van alles wat we wel hoorden, maar niet zagen. een hoop rare insecten, o.a. een wandelende tak.

En op de achtergrond nog het gebrul van een leeuw. Echt super cool, hier.

Caatje

En wat moesten jullie nou afrekenen dan?

stefan

binnenkort op tv bij wegmisbruikers

Karin

Hoi luitjes eindelijk de site gevonden, heel leuk om te lezen en prachtige foto's geniet er nog maar van!!!

Ilse

@ Caat: 1000 rand, is zo'n 90 euro. Waarschijnlijk zijn we genept, maar daarvoor kochten we wel onze tijd terug, die ons erg kostbaar was.

Dick W.

Doet Heinz wel vaker......

Wilma

haha , echt iets voor Heinz, volgende keer 'n blauw zwaailichtje meenemen